Sunday, June 11, 2006

Colonia Morelos Mexico

hola soy nayeli, y vivia en colonia morelos pero todavia seguimos yendo por que tenemos casa aya si quieren informacion escribanme

Posted by: nayeli machado
nayeli_machado@hotmail.com

http://www.orsonprattbrown.com/MormonColonies
/index-mor-col.html


hola!
mi nombre es anabel machado mis padres son de colonia morelos yo tengo 20 años mis abuelitos vivian aya y tengo a mi abuelita de 75 años y mi visabuela de 100 años todavia viven y me gustaria tener mas informacion de colonia morelos sonora y yo mandfarle fotos y unas piedras de los mormones cuando prendian lumbre se me hacen que son y todavia esta la casa de lily y algunas casas viejas si quieren mas informacion porfavor escribanme o mandemen alguna informacion a nombre de anabel machado calle 1 ave 40 no 3999 agua prieta sonora mexico de ahi ala colonia morelos es un hora de camino de terraseria bye me despido de ustedes

Posted by: Anabel Machado June 11, 2006
anabel_machado@hotmail.com


hola soy nayeli,
ya abia escrito anteriormente por favor tenemos informacion de hecho la casa de mi abuelita tiene un salon mormon hecho por mormones
[Translation: Already have written above, we have factual information please my grandmother's house has a mormon salon made by Mormons]

Posted by: nayeli machado on August 3, 2006
nayeli_machado@hotmail.com

4 comments:

Freddy said...

HELLO, MY NAME IS FEDERICO GONZALEZ, AND I AM A DESCENDANT OF A FAMILY THAT RESIDED IN "LA COLONIA" REGION,YEARS AGO. MY GRANDFATHER,DON PABLITO GONZALEZ,HAD MANY MEMORIES OF THIS AREA. WHEN HE WAS STILL A BOY HE REMEMBERED THE COLONY BEING ABANDONED IN 1914, ALSO WHEN VILLA CAME DOWN OUT OF THE MOUNTAINS THROUGH PULPIT PASS, AND STOPPING AT THEIR RANCH,TWICE!(rancho la Cabellera). ONCE WHEN HE WAS HEADED TO AGUAPRIETA, AND MONTHS LATER WHEN HE WAS DEFEATED IN SONORA ON HIS WAY BACK TO CHIHUAHUA. HOW VILLA ORDERED ONE OF HIS SOLDIERS TO BE EXECUTED AT THE RANCH FOR THEFT AT THE RANCH. POOR SOLDIER, KILLED, FOR STEALING AN OLD PAIR OF SHOES... HOW MY GREAT GRANDFATHER HID ALL THE WOMEN FOLK,FROM THESE MEN. I SPENT MANY HOURS LISTENING TO MY GRANDFATHER,NAMES I RECALL HIM TALKING ABOUT WERE THE LILYWHITES AND THE LANGFORDS AND MANY OTHERS, OF COLONIA OAXACA, OF BURIED TREASURE... I VISIT THIS AREA EVERY 2-3 YEARS, EITHER HIKING OR FISHING, I DON'T HAVE ANY RELATIVES THERE, BUT EVERYWHERE WE GO WE ARE TREATED AS FAMILY. MY GRANDFATHER,AT THE AGE OF 101,PASSED A FEW YEARS AGO, BUT,IN THIS AREA,HIS LEGEND REMAINS STRONG.I SPENT 8 MONTHS IN PULPIT CANYON IN EARLY 2000 WITH HIM AT A RANCH,(rancho de la cuesta). WHERE THE OLD ROAD LEAVES THE CANYON BOTTOM AND HEADS UP THE STEEP GRADE, WHERE THE OLD WAGON WHEEL TRACKS ARE CUT DEEP INTO THE ROCK. WHAT SOME HARDY PIONEERS!!! THERE ARE SO MANY STORIES THAT I WILL POST AT A LATER DATE.I NEED TO DOUBLE CHECK SOME FACTS, SINCE MY MEMORY IS NOWHERE NEAR WHAT MY GRANDFATHER POSSESSED.

eltigre said...

Hola, mi nombre es Antonio Velasquez i mi Papa nacio en Colonia Morelos, mi Abuela Guadalupe Toruga tambien nacio alli. Me gustaria saber si todavia existen parientes mios en esa Colonia o desendientes. Mi e-mail es eltigre102@yahoo.com

eltigre said...

Mi nombre es Antonio Velasquez i mi Padre nacio en Colonia Morelos, mi Abuela Guadalupe Toruga tambien nacio en esa Colonia, me gustaria saber si todavia existen parientes o desendientes de mi Familia en esta Colonia. Mi Abuela platicaba de su Ranchito que tenia alli i siempre estuvo triste porque mi Abuelo se la llevo i nunca mas regresaron. Mi e-mail es eltigre102@yahoo.com

Foreverinterested said...

Hi... I am interested in your stories as we now own that ranch ( La Cuesta) thank you.